עורך דין ייפוי כח מתמשך ועזרתו החשובה

בואו נדבר על עורך דין ייפוי כוח מתמשך, על הנושא בכללותו. וכמובן גם השאלה ייפוי כוח מתמשך כמה עולה. 

אז לפני הכול מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך חשוב מאוד. מדובר בכלי משפטי המאפשר לאדם במצב רפואי/נפשי שאינו מסוגל לקבל החלטות, לקבוע מי מוסמך לקבל את ההחלטות בשמו. כמובן שמסמך זה נועד לתת מענה למצבים עתידיים, ולכן יש לפנות אל עורך דין ייפוי כוח מתמשך מבעוד מועד. כלומר לפני שישנה פגיעה בכשרות המשפטית. אם לא עשיתם זאת, וחס וחלילה תגיעו למצב בו אינכם כשירים – בית המשפט יאלץ למנות עבורכם אפוטרופוס. כאן יש לכם הזדמנות לקבוע מי יקבל החלטות בשמכם, ואף לקבוע מדיניות. זה לא קיים בעת מינוי אפוטרופוס. ולכן גם זהו ההליך הרצוי והמומלץ.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שהוכן על ידי עורך דין עבור ייפוי כוח מתמשך. זה חייב להיות עורך דין שהוסמך לכך על ידי האפוטרופוס הכללי של משרד המשפטים. כאשר מחפשים עו“ד, ניתן למצוא רשימה של  עורכי דין המוסמכים לערוך ייפוי כח מתמשך באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין. לאחר שבדקתם שעורך הדין עוסק בזה, תוכלו לשאול לגבי ייפוי כוח מתמשך כמה עולה.

ייפוי כוח מתמשך כמה עולה

החקיקה החדשה

לא תמיד היה קיים בישראל הליך של ייפוי כוח מתמשך, זהו שינוי של השנים האחרונות. תכנית זו מספקת חלופה טובה יותר להסדר שהיה קיים עד היום – מינוי אפוטרופוס. ייפוי כוח מתמשך לא ביטל את מוסד האפוטרופסות, הוא רק מציע מסלול אחר. אך מכיוון שלא כל אדם עורך ייפוי כוח מתמשך, עדיין במקרים רבים בית המשפט ממנה אפוטרופוס. 

באמצעות עורך דין ייפוי כוח מתמשך תוכלו למקסם את החופש שלכם, גם במקרה בו תחול פגיעה ביכולות שלכם. זה נותן לכם מידה מסוימת של שליטה. ואילו באפוטרופוס, למרות שבית המשפט מעוניין בטובתכם, בפועל אין לכם שליטה. 

כיום ניתן למנות באמצעות טופס מקוון. אך רק עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא בעל גישה למערכת המקוונת של משרד המשפטים.

ההגשה המקוונת דורשת מילוי טופס, אך לאחר מכן יש לשלוח את המקור עם החתימה האלקטרונית של המתמנה. ניתן לבקר באתר הזיהוי הממשלתי ולאשר את הטופס שם. או להגיש ידנית באמצעות קביעת תור במשרד האפוטרופוס בהתאם לאזור המגורים. הפקדות אלקטרוניות עשויות להיות קלות ונוחות יותר.

ישנם כמה סוגים של ייפוי כוח. זהו יכול להיות ייפוי כוח רפואי מתמשך, ייפוי כוח מתמשך לעניינים אישיים, ייפוי כוח מתמשך לענייני רכוש. 

ייפוי כוח רפואי מתמשך עוסק בעניינים רפואיים בלבד. ייפוי כוח רפואי מתמשך הוא ייפוי הכוח היחיד שאינו מצריך עורך דין. גם צוותים רפואיים ועובדים סוציאליים יכולים לחתום על מסמך זה.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

שכר טרחת ייפוי כוח מתמשך

ועכשיו לשאלה ייפוי כוח מתמשך כמה עולה? כדאי לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך ולדון בשאלה הזו. הסיבה היא שאין מדובר במחיר אחיד, כל מקרה הוא שונה. 

העלות אינה סכום קבוע מכיוון שמדובר ביותר מסתם מילוי טופס. על עורך הדין לפגוש את הלקוח ולדון עמו בצרכיו. לכל אדם צרכים שונים המושפעים מרצונותיו והנסיבות המיוחדות של המקרה. זהו גם יכול להיות ייפוי כוח מתמשך לזוג. ישנם מקרים בהם ידרשו מספר פגישות עם עורך הדין.

ייפוי כוח מתמשך כמה עולה? עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך היא בין שלושת אלפים לחמשת אלפים. חשוב לתכנן את העתיד ולשקול מה יקרה במצבים אלו. זה עלול לקרות בחיים של כל אחד ואחת מכם. 

נכתב ע”י  קידום עורכי דין באינטרנט

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *