רשלנות רפואית סרטן היא סכנה גדולה

בין מגוון הנושאים בהם אנו עוסקים ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית סרטן. למשרדינו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית. עו“ד רשלנות רפואית אסף אודיז הוא אחד השמות המוכרים והוותיקים בארץ בתביעות רשלנות רפואית. 

רשלנות רפואית סרטן

בראש רשימת גורמי התמותה של העולם המערבי נמצאת מחלת הסרטן. אין מדובר במחלה יחידה, אל מבחר מחלות התוקפות אזורים שונים בגוף. לצורך הדוגמה זהו יכול להיות סרטן השד, סרן הדם, סרטן העור וסוגים אחרים של מחלת הסרטן. כל סוג של סרטן דורש טיפולי מיוחד המתאים לסוג זה של סרטן. 

רשלנות רפואית סרטן נוגעת במקרים רבים לרשלנות באבחון המחלה (למרות שלא תמיד). זהו עניין מהותי מאוד. לא משנה באיזה סוג של מחלת הסרטן מדובר, האבחון המוקדם הוא תמיד תנאי קריטי המשפיע על הצלחת הטיפול. ככל שהאבחון יתעכב, כך מחלת הסרטן תתפשט ללא הפרעה. היא עשויה להגיע לאזורים נוספים ואף להפוך את הטיפול לבלתי אפשרי בחלק מהמקרים!

על הרופאים חלה אחריות רבה. עליהם תמיד להיות ערניים לתסמינים של המטופלים, ובמידה ועולה חשש למחלת הסרטן או כל מחלה אחרת, עליהם להפנות את המטופלים לבדיקות הנכונות. 

הבעיה עם תסמינים היא שלא ניתן לזהות באופן חד משמעי את הקשר בין תסמין מסוים לבין מחלה ספציפית אחת ויחידה. כאשר חולה מתלונן על סימפטום מסוים, אלו עשויות להיות בעיות שונות. על הרופא להפעיל שיקול דעת ולבחון גם את ההסיטוריה הרפואית ובהתאם לכך להתחיל לערוך את הבדיקות הנכונות לזיהוי המחלה. מקרים שבהם רופאים לא פירשנו נכון סימנים ברורים עשויים להיות דוגמה למקרה של רשלנות רפואית סרטן. הם עשויים לגרום לאבחון מאוחר, וזוהי כמובן עילה להגשת תביעה באמצעות עו“ד רשלנות רפואית. 

רשלנות רפואית באבחון סרטן

בזכות האבחון המוקדם ניתן להתמודד טוב יותר עם מחלת הסרטן ולשפר את סיכוי ההחלמה. אך כל כשל בנושא עלול לגרום לתוצאות טרגיות. אין מדובר אך ורק באבחון מאוחר, רשלנות רפואית סרטן יכולה להיות גם אבחון שגוי – למשל מקרה שבו אובחנה מחלת הסרטן וניתן טיפול לסרטן, למרות שבפועל לא היה קיים כלל וכלל סרטן! הטיפולים בסרטן אינם קלים וגורמים נזק לגוף.

יתכנו גם מקרים בהם סרטן זוהה בתור מחלה שאינה סרטן, וגם אז ניתן טיפול שגוי. או טעויות בזיהוי הסוג הספציפי של הסרטן. כמובן שלא כל טעות היא בהכרח רשלנות רפואית סרטן. 

ישנן שאלות שונות העומדות על הפרק ויש לבחון היטב מה הוביל לאותה הטעות. ולכן עו“ד רשלנות רפואית עובד בשיתוף עם רופאים אונקולוגיים על מנת לבחון את התיק הרפואי ולבחון האם אכן הייתה כאן רשלנות. חשוב מאוד לא למהר להגיע למסקנות נחפזות. 

רשלנות בטיפול

רשלנות רפואית סרטן היא גם רשלנות בטיפול עצמו. ישנם טיפולים שונים למחלת הסרטן, כאשר בדרך כלל מבוצעים ניתוחים להסרת הגידול. וכידוע לעתים ישנם מקרים של רשלנות בניתוחים. 

אך תמיד תזכרו כי הוצאת גידול סרטני עשויה להיות בעייתית מאוד, ולא כל כישלון או תקלה בניתוח הם רשלנות רפואית.

עו“ד רשלנות רפואית

איננו מאחלים לאף אחד לחלות בסרטן. זוהי מחלה קשה מאוד, והיא מאתגרת גם את החולה וגם את הרפואה בכללותה. אך יחד עם זאת, אף אחד מאיתנו אינו חסין לסרטן. למזלנו לרפואה ישנן יכולות מתקדמות ורופאים מסורים. אך יחד עם זאת הם אינם חפים מטעויות. 

אם ישנו חשש כי נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית הקשורה למחלת הסרטן, פנו לייעוץ במשרדינו. עו“ד רשלנות רפואית אסף אודיז מעניק לכם את כל הסיוע המשפטי בתביעות רשלנות רפואית. 

כתבה מאת:  קידום עסקים בגוגל 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *